Huviala annab oskused, millele toetuda

31. august 2015

Janel on 12-aastane poeg Aleksander, kel oma autistlike joonte tõttu on raske olla kollektiivis, teda segab ja ärritab müra ja tähelepanu. Poiss õpib Pärnu Kuninga tänava põhikooli erivajadustega laste klassis, kus õpetaja teda individuaalselt juhendab. Aleksander hakkas joonistama juba lasteaias. Talle sobib hästi rutiinne tegevus. Jane ostab pojale kilode kaupa joonistuspaberit. Poiss joonistab põhiliselt hariliku pliiatsiga, kopeerib arvutist motiive. Tema lemmikud on robotid.

Pärnu kunstikoolis asus Aleksandrit eraldi juhendama Tiiu Leis. Õpetaja arvates ei olnud Aleksandrit võimalik teiste lastega koos õpetada-suunata ja nii tegeles kunstiõpetaja kahel päeval nädalas temaga individuaalselt.

Ema Jane nendib, et on rahul. Talle meeldib, et poeg on leidnud pärast koolitunde tegevust. Seni piirdus poisi maailm kooli ja koduga.
Arvutiajastul väheneb käeliselt andekate inimeste hulk ja Aleksander saab tulevikus oma oskustele kindlasti toetuda – sellest võib saada tema tugevus tööturul.

Avaldatud 27. juunil ajalehes Pärnu Postimees
Autor: Silja Joon

JAGA